A napom őrülten eseménydús volt.
Kezdem azzal, hogy reggel anyuval már nem találkoztam, mert elment dolgozni.
Hülye meteorológia! Emiatt nem sikerült beszélnem vele az első napom előtt.
Mindegy, a hűtőn megtaláltam az üzenetét, sok sikert kívánt, meg ilyesmi. Ja,
meg hogy apu visz suliba. Mivel az első napon csak négy ofőóra volt, szinte
üres táskával mentem, de azért mégis vittem, hogy ne nézzek ki furán. A pólómra
kitettem az egyik sulis kitűzőt, és már indulhattunk is. Az úton egyébként nem
sokat beszélgettünk apuval, egyrészt mert én ideges voltam, másrészt pedig mert
annyira rövid volt a távolság, hogy egy szám sem ment végig a rádióban, és már
meg is érkeztünk.
– Itt jó is lesz – nyúltam az
ajtóhoz, arra célozva, hogy álljunk meg, mert túl égő lett volna, ha apu pont a
bejárat előtt tesz ki.
– Szeretnéd, hogy
elkísérjelek a portáig? – kérdezte apu.
– Nem, köszönöm, szeretnék
kicsit sétálni, a bejáratig pont jól is fog esni – feleltem hatalmasat
sóhajtva. Apu láthatta rajtam, hogy az izgalomtól falfehér arccal, szapora
légvétellel meredek a bejáratra, ahová mindenfelől diákok özönlöttek.
– Reni, tudom, hogy az első
nap a gimiben nagyon kemény, emlékszem, nekem is az volt. Csak egyet tudok
tanácsolni – nézett apu mélyen a szemembe. – Ne hányd el magad.
– Rendben, nem fogom – biztosítottam
azonnal.
– Egy ilyen baki végigkíséri
a négy évedet – folytatta apu merengve. Úgy tűnt, mintha valami távoli rossz
emlékre gondolna.
– Nyugi, minden rendben lesz
– mosolyogtam erőltetetten, aztán görcsbe rándult gyomorral kinyitottam az
ajtót.
– Reni – szólt utánam, és
lehúzta az ablakot. Lehajoltam, és benéztem. – Anyád fél tizenkettőre itt van
érted.
– Oké.
– Egy kalappal – köszönt el,
majd elhajtott. Felegyenesedtem, és lassan kifújva a levegőt az út túloldalán lévő
egyemeletes épületre néztem, aminek falára és a lépcsője előtti táblára az
iskola színeivel volt kiírva: Szent Johanna Alapítványi Gimnázium. A diákok
kisebb, négy-öt fős csoportokban vonultak a suli felé, mások a lépcsőnél szobroztak,
és hangos üdvrivalgásban törtek ki, amikor meglátták egy ismerősüket vagy
osztálytársukat.
A lehető legkisebb feltűnést
keltve indultam a suli felé, ami persze nem sikerült, mert apu, mikor elhajtott
– megfordult az utcában, így megint elment mellettem –, két kicsit dudált, és
mosolyogva integetett. Mondanom sem kell, a környék összes arca felém fordult,
aztán apu kocsija után. Kezemet ösztönösen émelygő gyomrom elé kaptam, és
kezdtem megérteni, miért tanácsolta, hogy ki ne dobjam a taccsot.
Hamar kikerültem a figyelem
középpontjából, a diákok visszafordultak és tovább beszélgettek, de azért így
is rém ciki volt. Lehajtott fejjel, lassú, hosszúra nyújtott léptekkel indultam
a bejárat felé. A fülemben dobogott a vér, a gyomrom felugrott a torkomba, és
zsibbadt a karom. Végül nagy nehezen eljutottam az épületig. A csípős reggeli
levegő friss volt, a napsugarak már melegen sütöttek… Ezt nem tudom, miért írom
le, biztos meteorológiai befolyásoltság alatt állok, de egyáltalán nem fontos,
hogy milyen volt az idő. Szóval fellépkedtem a lépcsőn, ahol sorban vonultak
már be a diákok.
A portára beérve mindenki
felmutatta a belépőkártyáját, nekem viszont még nem volt, így az ablakhoz
kellett mennem. A portás megkérdezte a nevem, kipipálta a kezében tartott papíron
– ahol a kilencedikesek listája szerepelt –, aztán mondta, hogy első emelet
huszonegyes terem. Átjutottam a portán, és összesen két lépést tettem meg,
amikor az aula közepén lévő Jeanne d'Arc-szobor mellett álló nő – aki a belépő
diákokat pásztázta – rémesen éles hangon megszólalt, amitől, mint egy rossz
filmben, mindenki megállt és lefagyott. A gondom az volt, hogy pontosan felém
nézett.
– Kisasszony! – mondta, és
vonalzójával intve magához hívott. A vér megállt bennem, annyira megijedtem.
Totál leblokkoltam, és meg sem tudtam mozdulni. Aztán kikerült egy – eddig
mögöttem haladó – rövid szoknyás lány, és zavartan a nőhöz ment.
Még mindig ledöbbenve álltam, és a
jelenetet figyeltem, ahogyan sok más diák is.
– Dorina, tudod, mi a
különbség a gimnazista és az utcalány között? – kérdezte a nő hangosan, hogy
mindenki jól hallja. A szoknyás lány (Dorina) megrázta a fejét, mire a nő
folytatta. –A gimnazista szoknyája a térdéig ér, az utcalány szoknyája pedig – hajolt
le, a kezében tartott vonalzót a lány szoknyája elé tette, majd diadalmasan
közölte – huszonnyolc centiméterre a térde fölött.
– Elnézést, én… – kezdett
mentegetőzni a lány, de már késő volt, a szigorú nő nem is foglalkozott vele, a
karóráját nézte.
– Dorina, most pontosan
reggel hét óra harminchét perc van. Ha gyors léptekkel számolom, akkor is
hazaérsz hét perc alatt, átöltözöl három perc alatt, és visszaérsz újabb hét
perc alatt. Itt várlak, nyomás! – mutatott a bejárat/kijárat felé.
Teljesen ledöbbentett a jelenet. A
lány – akinek egyébként tényleg baromira rövid volt a szoknyája – mindenféle
ellentmondás nélkül megfordult, és sietősen elhagyta a sulit.
– Kilencedikes vagy, mi? – kérdezte
hirtelen egy hang. Oldalra néztem: egy idősebb, legalább tizenhétéves-forma
srác állt mellettem.
– Igen – bólintottam.
– Máday, az igazgatóhelyettes
– biccentett finoman a diákokat figyelő (és vonalzóval mérő) nő felé. – Kerüld
el, ő a suli diktátora.
– Igyekszem. Mindenkiről
tudja, hogy hány percre lakik? – kérdeztem csodálkozva.
– Ő mindent tud. Sok sikert
az első naphoz – röhögött a fiú, és már ott is hagyott. Nem tudtam, hogy
viccnek szánta-e, mindenesetre nem nyugtatott meg.
Felmentem a lépcsőn, és
megkerestem a huszonegyes termet. Pont a folyosó legvégén volt. Az ajtóra
kívülről fel volt ragasztva a névsor, és mielőtt bementem volna, gyorsan
átfutottam a neveket, hogy biztos jó osztályba menjek be. Három dologra is
felfigyeltem a névsor kapcsán. Az egyik, hogy a nevem tényleg ott szerepelt, a
másik, hogy összesen tizenkét fős az osztály, a harmadik meg, hogy ebből a
tizenkettőből csak három a lánynév. Vettem egy mély lélegzetet, összeszedtem
minden bátorságom, és beléptem a terembe.
Az osztályterem kisebb, mint az
általánosban volt, de, mondjuk, ott az osztálylétszám ennek a duplája. Ami
viszont meglepett, azok a fura, egyszemélyes padok, amikbe oldalról ülünk be,
és akkor a másik oldalról nyúlik elénk a pad.
– Sziasztok – köszöntem
félénken annak a négy főnek, aki a teremben tartózkodott. Felnéztek rám, olyan „ez
meg ki?” nézéssel. Egyébként is zavarban voltam, úgyhogy gyorsan kerestem egy
szimpatikus helyet. Az ablak melletti sor második padját választottam, gyorsan
elfoglaltam a helyem és le is ültem, hogy ne kelljen állnom az osztálytársak
kérdő pillantásait.
Így viszont a teremben tartózkodó
diákok szinte mind mögöttem voltak, a látóhatáromon kívül, de azért a hátamon
éreztem a fürkésző tekinteteket. Próbáltam nem foglalkozni semmivel, csak
diszkréten körbenéztem a teremben. A falak hófehérek, sehol egy koszfolt és
bakancstalpnyom a falon, sőt, még megsárgult ragasztócsíkot sem fedeztem fel,
pedig kerestem. Csak úgy tiszta. Felragasztott poszterek helyett üres
plakáttartók és felfúrt parafa táblák, körben, az egész teremben. A tanári
asztal mögött tábla, a tábla mellett egy polc, rajta a tévé. Olyan, mint egy
normális osztályterem, de mégis igényesebb, tisztább és szebb.
Háromnegyed nyolckor aztán kezdtek
megérkezni a többiek is. Mindenki rám nézett, de nem igazán szóltak hozzám,
egyszerűen csak furcsállották, hogy van egy új arc, aki nem volt ott a
gólyatáborban.
Egy lány lépett be a terembe,
köszönésképpen csak valami morgásfélét hallatott, majd szinte ösztönös
mozdulattal a mellettem lévő asztalhoz ment, levágta rá a táskáját, beült, és
lehajtotta a fejét. Háromnegyedes gatyát viselt, hosszú szárú tornacipővel és
fekete alapon pink csillagmintás pólóval. Tehát ő az egyik lány az osztályban.
Hurrá. Egy emó. A másik lány szinte rögtön utána érkezett. Felszegett állal és
nagyon egyenes háttal jött be, majd azonnal körbenézett az osztályban. Amikor
észrevett, odajött hozzám.
– Szatmáry Kinga – nyújtotta
felém a kezét. Furcsán nézhettem, eddig még velem egykorúval soha nem fogtam
kezet. Idétlenül megráztam a karját, és bemutatkoztam. – Szóval te vagy a
harmadik lány az osztályban – folytatta. – Örülök, már azt hittem, hogy én
vagyok az egyetlen normális – sóhajtott fel erőltetetten, és gúnyosan a
mellettem lévő padon alvó(?) lány felé biccentett. – Én írtam a második legjobb
felvételit, te milyen felvételit írtál? Nincs kedved mögém ülni a fal melletti
padsorban? Nem szeretek az ablak mellett ülni. A másik kilencedikes osztályban
a lányok nagyon jó fejek, a gólyatáborban is végig velük voltam, kár, hogy nem
jöttél, egészen jó volt… – csevegett, egyik témáról a másikra váltva. Nagyon
kellett figyelnem, hogy követni tudjam, szinte lesokkolt a sok mondandójával.
– Én, én ezt a helyet
választottam… – nyögtem ki végül, a padomra utalva. Mivel láttam, hogy ez
annyira nem tetszik neki, gyorsan hozzátettem: – Én is a második legjobb
felvételit írtam. Tudod, ugyanannyi ponttal, mint te.
Oké, én ezt barátkozó megjegyzésnek
szántam, merthogy akkor lenne rögtön témánk vagy ilyesmi. Beégtem, mert Kinga
egyébként is besértődött azon, hogy nem ültem át vele egy másik padsorba, és az
is látványosan megrázta, hogy ugyanannyi ponttal vettek fel, mint őt.
– Jó, ha nem akarsz elülni
innen, akkor ideülök a középső padsorba, melléd – mondta, majd elég durván
rászólt a padon fekvő lányra. – Virág!
– Mi az? – nézett fel
álmosan. Komolyan, szerintem nem színlelt, tényleg elaludt.
– Ülj át egy másik padhoz,
mert mi Renivel egymás mellé szeretnénk ülni – közölte. Virág megvonta a
vállát, és már tápászkodott is fel, amikor közbeszóltam.
– Ne küldd el, ő előbb jött,
és ezt a padot választotta! Annyira nem fontos, hogy egymás mellé üljünk, nekem
teljesen mindegy, hogy ki ül a mellettem lévő padban.
Kinga úgy nézett rám, mintha nem
lennék normális.
– Hát jó! – dobta át a haját
sértődött mozdulattal a válla fölött. – Akkor üljetek csak egymás mellett. Mit
érdekel engem! – közölte megbántva, és átment a fal melletti padsorhoz.
Lecsapta a táskáját, látványosan dúlt-fúlt, majd megpillantotta az ajtóban
ácsorgó lánycsapatot, akik rá vártak. A másik osztályból jöttek, puszival
köszöntötték Kingát, és cseverésztek. Na, ennyit az első benyomásról. Egy ideig
tuti nem számíthatok arra, hogy menő legyek, mivel a rövid időn belül biztosan
népszerűvé váló Kinga barátságát elutasítottam azzal, hogy megvédtem egy alvó
emót. Biztos, hogy nem vagyok normális!
Aztán a többiek is beszivárogtak
egymás után: egy csendes, alacsony srác (Gábor), aki zavartan, köszönés nélkül
csak leült az előttem lévő padba, egy elég testes fiú (Zsolti), akinek a
többiek látszólag nagyon örültek, és egy másik fiú (Dávid), sötét nadrágban és
ingben, aki szünet nélkül a fülébe dugott headsettel beszélt. Pontosan nyolc
órakor megszólalt a csengő, és egy középkorú, magas, vékony ember csukta be
maga mögött az ajtót, majd kerek szemüvege mögül csillogó tekintettel meredt az
osztályra. Haller Endre, az ofő. Azonnal kiszúrt – pedig behúzott nyakkal
ültem, hogy ne keltsek feltűnést –, bemutatott az osztálynak, és sajnálatát
fejezte ki, hogy nem mentem a gólyatáborba.
– Az igazgató úr negyedkor
mond beszédet, addig nézzük, kik hiányoznak – nézett körbe a teremben.
– Cortez! – kiáltotta előre a
középső padsor harmadik padjában ülő fiú, akinek füléből kilógott a
zenelejátszó zsinórja.
– Ricsi, először is ne
kiabálj! Másodszor, tedd el azt a lejátszót – utasította kedvesen. Ricsi a
vállát vonogatva, lazán kirántotta a füléből a fülhallgatót, és eltette.
– Köszönöm. Tehát
Antai-Kelemen Ádám hiányzik, de igazoltan, egész héten – mondta, majd
belefirkált valamit a tanári zsebkönyvébe. Mikor végzett, felnézett. – Ki
hiányzik még? – kérdezte újra.
– Neményi – kiáltotta előre
valaki.
– Neményi Arnold… – motyogta
az ofő, amikor kinyílt az ajtó, és egy fiú lépett be a terembe. Kócos haja
belelógott az arcába, terepszínű hátizsákján a suli kitűzője mellett még
legalább harminc másik jelvény volt.
– Üdv – köszönt, és már
indult is a helyére.
– Egy pillanat! – szólt utána
az ofő. – Arnold, talán kérj elnézést, és indokold a késésed! – próbálkozott
szigorú stílusban.
– Elnézést – mondta a srác
tettetett készséggel. – A késésem okát nem fejthetem ki bővebben, és a további
kérdezősködés kimeríti a személyiségi jogok… – magyarázta. Az ofő sóhajtva
félbeszakította.
– Jól van, ezúttal eltekintek
az igazolatlantól, de ne forduljon elő többet. Ülj a helyedre – mondta
legyintve.
Arnold körbenézett, még két szabad
pad volt az egész teremben, az egyik a középső sor legutolsó padja, a másik
pedig a mögöttem lévő. Habozás nélkül a középső sor utolsó padját választotta,
elviharzott mellettem, hangosan bevágta magát a padba, elővett egy vastag
könyvet, és ügyet sem vetve az osztályfőnöki órára, olvasni kezdett. Kicsit
zavart, hogy egyedül mögöttem maradt egy üres hely, ami állítólag egész héten
üres is marad.
Az ofő az óráját megnézve
bekapcsolta a tévét. A képernyő sötét volt, aztán néhány másodperc múlva,
pontosan 8:15-kor megjelent az igazgató képe.
– Köszöntök minden kedves
régi diákot és a kilencedik évfolyam két új osztályát – kezdte a diri. – Az új
diákok kedvéért, akik még nem ismernek személyesen, Charles Borrel igazgató
vagyok, de nyugodtan szólíthattok Monsieur Borrelnek…
A Borrel Károly túl hétköznapi
lenne, úgyhogy az igazgató francia nyelven szereti hívatni magát. Monsieur Borrel.
J
Na mindegy. Rövid beszédét, amiben igazából csak köszöntötte a diákokat, az
igazgatóhelyettes beköszöntője váltotta fel. Máday Emília – aki reggel az
aulában csekkolta a ruházatot – szólt pár szót a folyamatosan bővülő és alakuló
házirendről, mint például hogy tervezi belevenni a mindenféle technikai
újdonságnak számító lejátszók listáját. Az ofő csendben elmagyarázta közben,
hogy a diákok minden lehetőséget megragadnak arra, hogy kijátsszák a
házirendet, például a „discman használata tilos tanóra közben” szerintük
egyáltalán nem vonatkozik az mp3 lejátszóra, és az „mp3 lejátszó használata
tilos tanóra közben” nem vonatkozik az iPodra. És így tovább. Ezért a házirend
állandóan bővül, az igazgatóhelyettes pedig folyamatosan a netet böngészi, hogy
képben legyen a legújabb lejátszókkal. Szerintem ez vicces. J
A tévében bemutatott köszöntés
elhúzódott az első óra végéig. A szünet után – szünetben végig a helyemen
ültem, és totál bénán néztem a többieket, akik egymással beszélgettek – az ofő
folytatta temérdek mondandójának sorolását. Egy csomót diktált, ünnepeket,
eseményeket, szülőiket és fogadóórákat…
– Na jó, akkor nézzük a
tanárokat és tantárgyakat – lapozott egyet a tanári zsebkönyvében, és már
kezdte is a végtelennek tűnő diktálást. – Tehát a tanárok és tantárgyak. A
kérdésem, hogy van-e olyan köztetek, aki nem tanult angolt.
A jelen lévő tizenegyből kilencen
feltettük a kezünket.
– Rendben. Akkor a holnapi
nap folyamán mindenképpen felkeresem a tanárotokat, Henry O’Realyt.
Na ja. Én sem tanultam általánosban
angolt, nyolc éven át francia volt az idegen nyelv, ami azért elég jól megy,
sőt egész nyolcadikban még külön franciára is jártam, hogy felvegyenek a Szent Johannába,
ahol egyébként a felvételi csak francia nyelven folyt. Angolul viszont egy
betűt sem tudok. J
Az ofő lediktálta az órarendet meg a tanárok nevét, kitöltette a
belépőkártya-igénylő lapot, amihez hozni kellett igazolványképet, a
sulibox-igénylő lapot (a folyosón elhelyezett szekrény), meg ilyesmik. A
következő szünetben már éhes voltam, úgyhogy elővettem a táskámból a
szendvicseket, amiket anyu készített. Sajna túl sok majonézt tett bele, amit
beszívott a zsömle, és elég fura állaga lett. Rémes volt. Miközben
beleharaptam, észrevettem, hogy Virág engem néz. Ránéztem, hátha úgy megszólal,
de csak nézett. Közben Kingáért megint bejött a másik osztály lánybandája, és
elhívták magukkal a büfébe. Ha nem védem meg Virágot, akinek különben tényleg
mindegy, hogy hol ül, akkor engem is hívtak volna. Mindegy.
– Kérsz egy szendvicset?
Nekem anyu kettőt csinált, és hát nem túl jó – vallottam be őszintén.
Virág elfogadta a másik
szendvicsem, sőt úgy láttam, hogy még ízlik is neki. Reméltem, hogy a szendvics
elfogyasztása után majd beszélgetünk vagy ilyesmi, mert teljesen cikinek
tartottam, hogy az osztályban mindenki beszélget valakivel, csak én ülök néma
csendben. Pechemre mikor Virág megette a szendvicset, szó nélkül visszafeküdt a
padra. Virág egyébként fura lány, látszólag szótlan (vagy csak nagyon álmos),
totál emó, fül alattig érő, nagyon sötét, szinte fekete színű haja a szemébe
van fésülve, úgyhogy az sem biztos, hogy lát. Kínosan telt a szünet, ezért
elővettem a táskámból az egyetlen dolgot, amit ma suliba vittem, A legyek
urát. Alig olvastam
egy oldalt, amikor valaki kivette a kezemből. Riadtan felnéztem. Neményi Arnold
a borítót nézve tartotta a könyvemet.
– Ismered? – kérdeztem
óvatosan, mert nem tudtam, miért vette el. Lehet, hogy csak elfut vele, és ki
fog cikizni, de lehet, hogy érdekli. Ki tudja? Szerencsémre az utóbbiról volt
szó.
– Már rég kiolvastam. Jó
könyv – adta vissza.
Mielőtt elkezdhettem volna
beszélgetni, Arnold sarkon fordult, és már a helyén is volt. Felemelte a
borzalmasan vastag könyvét, fellapozta, és már el is tűnt mögötte az arca.
Mindegy, legalább pár szót váltottam valakivel, a „Kinga-esettől” és Virág
dünnyögésétől eltekintve.
A másik két óra ugyanúgy telt, az
ofő próbált mindent elmondani, ami fontos lehet, de a végére már ő is, velünk
együtt, totál lefáradt. Ezermillió dolgot jegyzeteltem le.
Fél tizenkettőkor kicsengettek a
negyedik óráról. Anyu már várt rám a suli előtt. Ahogy beszálltam a kocsiba,
hihetetlenül megkönnyebbültem. Túléltem az első napot. Anyu hazavitt, de
összesen pár szót váltottunk csak, mert vissza kellett mennie a meteorológiai
intézetbe. Nem igazán láttam értelmét, hogy csak azért feljött értem a hegyre,
hogy hazavigyen, ami sétálva sincs több mint negyedóra, úgyhogy próbáltam
meggyőzni, hogy ez azért holnaptól egyedül is menni fog.
A délután nagy részét a lediktált
dolgok átnézésével és megemésztésével töltöttem, mert kicsit soknak tűnik, amit
hirtelen ránk zúdítottak. Aztán elővettem A legyek urát, és egészen estig elvoltam
vele, amikor is anyuék hazaértek. (Na jó, időközben, csak úgy, merő véletlenül
megnéztem a netes közösségi portálokon néhány osztálytársam adatlapját. De
senki nem jelölt be. L)
Vacsora közben a szüleim szerettek
volna mindent megtudni, így részletes beszámolót tartottam arról, hogy az ig.
helyettes milyen szigorú, meg hogy az angoltanárom szó szerint angol tanár, meg
azt is, hogy az előttem ülő fiú, Jacques francia, és törve beszél magyarul. Meg
úgy általában mindenről beszéltem, a szünetekben felcsendülő sulirádióról, a
különböző programhetekről, meg úgy összességében a suliról, anyuék meg
hallgattak, csak hallgattak, és hallgattak. Mert be sem állt a szám.
– Reni, annyira örülünk, hogy
pozitív csalódás volt az első napod. Reméltem, hogy így lesz – állt fel anyu,
és a konyhába indult. – Ki kér pudingot?
Apuval összenéztünk, és láttam,
hogy óvatosan megrázza a fejét, amin én hatalmasat nevettem.
– Á, bőven jóllaktunk mindketten.
Talán majd később – válaszolt helyettem is. Anyu döbbenten megállt a
konyhapultnál, és ránk nézett.
– Biztos? Hazafelé vettem – mutatta
fel a kezében tartott, dobozos desszertet.
– Mégis kérünk – bólintott
apu, én meg újra felnevettem. –Remélem, nem azért kértek, mert nem én csináltam…
– tette le elénk anyu.
– Dehogy! – vágtuk rá
egyszerre. Ez így elég gyanús volt.
Bepakoltam holnapra, aztán beírtam
a naplóm elejére az ülésrendet, amit Virág firkált le nekem napközben.
Megpróbáltam a neveket arcokhoz kötni, ugye, Antai-Kelemen Ádámon kívül elvileg
mindenkit láttam ma. Nagyjából sikerült beazonosítanom a többieket a
klikkesedés alapján, ami már első nap érezhetővé vált. Ricsi, Dávid és Zsolt ma
minden szünetben együtt voltak, tuti, hogy Cortez majd hozzájuk csapódik. Robi
és András (akik általánosba is együtt jártak) valami számítógépes játékról
vitatkoztak, azt hiszem, a vita a táborban kezdődhetett, és még mindig nem ért
véget. Gábor szinte egész nap csendben volt, csak egyszer láttam Jacques-kal,
amikor csengetés után egyszerre indultak ki a teremből. Kinga az összes
szünetet a másik osztályban tanuló lányokkal töltötte, Virág aludt, Arnold
pedig csendben olvasott. Hát, úgy nagyjából ennyi.
Első nap a suliban: 5/4.
Kinga: 5/1 – láttam, amikor
eljöttem, hogy összesúgott a hátam mögött a másik osztállyal. L
Ricsi, Dávid és Zsolt: 5/5 – már
most a legmenőbbek az osztályban.
Igazolványképem a diákban és
belépőkártyán: 5/2 – szörnyű lett.
A legyek ura-. 5/5.
Ofő: 5/4 – lelkes. Néha talán
túl lelkes. J
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése