2014. október 13., hétfő

Október 21., kedd

Apu reggel szokás szerint suliba vitt minket. Virággal végigbeszéltük az utat, apu pedig csendben hallgatott minket, csak néha szólt bele, olyanokat, mint például: „Kardos a magyartanár?” vagy éppen: „Pontosan mit kell azon érteni, hogy Reni párja Ricsi?”. Megnyugtattuk, hogy a rajzházin kívül semmit, aztán már ki is szálltunk.
Kardos pontosan kezdte az órát, már csengetéskor az ajtóban állt, és becsapta maga mögött. Néma csendben bújtuk a tankönyvet. Mindenki. Öt perc elteltével Arnold benyitott.
– Jó reggelt – köszönt.
– Neményi, örülök, hogy megtaláltad az iskolát – húzta ki Kardos a naplóból az igazolatlant, és átírta késésnek. Ezt hetente megteszi, úgyhogy rutin.
– Elnézést – vonta meg a vállát Arnold, és letett a tanári asztalra egy vaskos papírköteget.
– Ez mi?
– A két házidolgozat – indult a helyére Arnold, figyelmen kívül hagyva a többiek döbbent képét.
– Tegnap adtam fel az őszi szünetre – csodálkozott a tanár.
– Igen, tisztában vagyok vele. – közölte tárgyilagosan Arnold.
– Nos, nagyra értékelem az igyekezeted – emelte fel a lapokat Kardos, és amíg mi a könyvet olvastuk, ő a dolgozatokat.
Óra végére Arnoldnak nem szerepelt késés a neve mellett (mivel egész éjjel ezt írta), és kapott két ötöst. Megérdemelte. Akkor is, ha a többiek megvetéssel nézték.
A szünetben az udvaron Arnold hozzám fordult.
– Te elkezdted már?
– Nem, még csak kiválasztottam, hogy miből írom – feleltem.
– Na és mi az a könyv, ami megváltoztatta az életed? – kérdezte vigyorogva.
– Megversenyeztettem a Büszkeség és Balítéletet a Szép reményekkel.
– Melyik nyert?
– A Szép remények.
– Mi mást várhatnék egy Dickens-őrülttől? – rázta meg a fejét mosolyogva.
– Én sokat gondolkoztam – szólt közbe Virág. Erre a mondatára Arnold különösen odafigyelt.
– És? Jutottál valamire? – kérdezte türelmetlenül, mert Virág látszólag befejezte a mondatot.
– Ja, aha – bólogatott. – Azt hiszem én a Lassie-t írom. Az a könyv nagy hatással volt rám.
Összeráncolt szemöldökkel figyeltük. Először azt hittük, hogy viccel, de kiderült, hogy nem. Viszont példás, hogy Virág nem csal, nem néz meg filmet vagy vesz hangoskönyvet, abból ír, amit olvasott. És ha az a Lassie, akkor a Lassie. Mellesleg Arnold az Isteni színjátékból írta, a feladott hét oldal helyett tizenkilencet. Ez jellemző. Monsieur Durand francia kultúrán beállt azon kedves tanárok sorába, akik a szünetre házit adtak, bár az ő házija eltörpül a rajz és az irodalom mellett. Egy általunk választott francia filmből kell kétoldalas dogát írni. Ez tényleg nem vészes.
Csakhogy ezzel annyira nőtt a szünetben elvégezendő feladataim sora, hogy kimondottan szünetem nem is lesz. A suliújság, a makettház, a két irodalom házidoga és a francia film. Óriási. És ha ez még nem lenne elég, az aulában lévő faliújságra kiraktak egy „Az őszi szünet programjai” című szórólapot, amit egyébként a szekrények ajtóréseibe is becsúsztattak. Értetlenül vettem a kezembe, és Virággal együtt elolvastuk. Bemásolom:
10/24 – látogatás a British Councilba – kísérő Mr. O’Realy
10/25 – látogatás a Szépművészeti Múzeumba (Egyiptomi kiállítás) – kísérő Barka Gabriella
10/25 – látogatás a Magyar Nemzeti Galériába – kísérő Vladár Ervin
10/26 – látogatás a Millenáris Parkba (informatika kiállítás) – kísérő Tölgyessy László
10/27 – látogatás a Fővárosi Szabó Ervin könyvtárba – kísérő Kardos Kálmán
10/28 – látogatás a Csodák Palotájába – kísérő Gazdag Márta
10/29 – látogatás a Francia Intézetbe – kísérő Alphonse Durand
10/30 – látogatás a Planetáriumba – kísérő Farkas Evelin
10/31 – reggel 9-től délig – halloween tökfaragó versen az iskolában este 6-tól kilencig – jelmezbál a tornateremben (témája varázslók és boszorkányok)
11/1 – 2 – kirándulás a Normafánál – kísérő Szekeres Tamás és Korponay Andrea
– Ez mit jelent? – kérdeztem Virágot, aki ugyanolyan csodálkozva nézett vissza rám. Az általánosban soha nem volt iskolai program a szünetekben. Örültek, ha végre nem láttak minket. A Szent Johannában ezek szerint ez is máshogy van.
Amikor kicsengettek az utolsó óráról, az ofő bejött hozzánk, és kérte, hogy pár percet még maradjunk.
– Tehát akkor holnap mindenki ünneplőben jön, és pontosan érkezik – közölte, a mondat második felét Arnoldnak címezve. –A tornateremben reggel kilenckor kezdődik az ünnepség. Köszönöm – szólt, mire a fél osztály feltette a kezét. – Van még kérdés? – nézett körbe. Mindenki az őszi szünet programjainak a szórólapját lóbálta.
– Ó, igen – vakarta meg a homlokát az ofő. – Ezek a programok nem kötelező jellegűek, viszont igen nagy népszerűségnek örvendenek a diákok körében.
Elmondta, hogy minden reggel kilenckor van a találkozó a suli előtt, és egy-egy szaktanár kíséretében látogatják a diákok a kijelölt programokat. Bár elsőre tényleg őrültségnek tűnik, hogy egy tanuló az őszi szünetben szaktanárral és diákokkal jár múzeumba vagy kirándulni, jobban átgondolva ez tökre jó dolog.
Otthon megmutattam anyuéknak a szórólapot, akik igazán lelkesedtek érte, szerintük nagyszerű, hogy a suli a szünetben is ad lehetőséget arra, hogy a diákok több időt töltsenek együtt, ráadásul tanár felügyeletével, értelmes programokon.
Utolsó tanítási nap az őszi szünet előtt: 5/5 – viszonylag laza nap volt. J
Szent Johanna őszi programajánlója: 5/5 – először tényleg megdöbbentett, de tuti, hogy részt veszek valamin.
A házi dolgozatom Gutenbergről: 5/5 – délután meg is írtam, két óra alatt megvoltam vele.
Ricsi küldött e-mailt a makettház terveiről: 5/5 – lekötelezett. Komolyan. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése